Semester


Så då var man hemma igen efter några dagar i Hemsedal.Vi åkte på tisdag morgon efter att jag jobbat.Inte för att vi gör så värst mycket men det är gött att bara va med.

DAG 1
Gör inget särskilt,är trött efter bara ett par timmar sömn.Anders och jag tar med Vilma och två vovvsingar på en promenad.De andra är nere vid vattnet och provar fiskelyckan.


En av vovvsingarna som va med (undrar vem som gick tur med vem??)

DAG 2
Kör en tur över nåt som kallas Panoramaveien.En fin tur över fjället var man hamnar i ett samhälle som heter Fagernes.Vi valde att fortsätta och köra E16 över Filefjäll och sen R52 över Hemsedalsfjellet (var man på högsta punkt befinner sig 1137 moh).Mycket fin natur och dåliga vägar är det,att E16 ska föreställa en Europaväg är skrattretande!
På kvällen samlas alla utanför vår stuga för ett "grillparty".



Naturbild från Filefjäll




Hemsedalsfjellet (när det börjar gå ner/upp)




All löst folk samlat för att få i sig nån näring


DAG 3
Anders och jag tog med barnen (- Marcus) till Gol för lite shopping.Urvalet är väl inte så stort om man inte är en sånn som vandrar högt och lågt i berg och dal..och det är inte jag,iaf inte än *ler*.Kom dock tillbaka till stugan några hundringsar fattigare ändå.
Sen åkte vi ner till Storvatnet ,visse för att prova fisket och andra (som jag)för att bara sitta och njuta.



Meditation




Mamma,pappa,Kim,Sofie och Ole vid vattnet


DAG 4
Idag åkte de flesta hem,de har lika bråttom hem som de har dit (undrar bara till vad??)Är otroligt gott att leva i "verklighetsflykt",så vi stannade en dag till.
Idag åkte vi på en längre tur (sånn ca 30 mil).Vi körde Hemsedal-Lærdal-Aurland-Hol-Fanitullveien (Ål)-Hemsedal.
Jag säger bara VILKEN TUR!!!!Svårt att beskriva,måste bara upplevas.Kankse inte världens roligaste väg om man är lite höjdrädd och har andra rädslor...vägen är smal och på en del av turen är det 16 tunnlar som ska åkas genom.Men utsikten och naturen övervinner rädslan!
Som "tur" vad så hamnade vi bakom en buss på väg ner mot Aurland,vägen ner är smal och slingrig,så de vi mötte fick backa!


Aurlandsvegen



Barnen leker i snön



Aurlandsvegen



Vy över Aurlandsfjorden (från ett utskikspost)



Ser ned på Aurland från utskiksposten



Utskiksposten (och jag lovar,den svajade!!!!)



Utskiksposten sett från Aurland

DAG 5
Denna dag valde vi att sätta nosen mot Sverige igen.Så på eftermiddagen efter packning och städning satte vi oss i bilen för att köra de 35 milen hemåt.Kom dock inte så långt före första kissepausen måtte göras,sen blev det 4 till innan vi iaf kom genom Oslo.Regnade gjorde det stort sett hela tiden och nåt ställe på motorvägen mitt i värsta regnskuren la vindrutetorkarna av!!Som tur är kom de sig igen efter en stund..
Med hem kom också min systerson till Marcus stora förtjusning.Avskeden av stuga och fjell blev lite lättare för honom då med,annars brukar det komma ett par tårar när det är dax för hemfärd!




Systersonen Kim

Så nu är det back to reality...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Wow, vilka bilder. Ser verkligen superfint ut.

2009-07-25 @ 23:21:54
Postat av: M-B

Det e superfint med,rekommenderas verkligen!!!

2009-07-28 @ 13:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0